|

Wprowadzenie do technologii CORBA - czesc 1.
Celem laboratorium jest teoretyczne i praktyczne zapoznanie ze standardem Common Object Request Broker Architecture (CORBA).
Na cwiczeniach omowione zostana podstawowe elementy architektury tj.
ORB, POA, IIOP, IDL, Stub i Skeleton. Przeanalizowany zostanie takze kod
prostego klienta i serwera zaimplemntowanych w jezyku Java.
Ćwiczenia przeprowadzone będą w środowisku UNIX z implementacją
Java-IDL firmy Sun. Laboratorium zaklada zawansowana znajomosc programowania
w jezyku Java 1.4 oraz teoretyczne podstawy architektury CORBA.
Materiały do ćwiczenia:
Zagadnienia do kolokwium:
- Materiał zawarty na prezentacji.
- CORBA (co to jest i do czego sluzy)
- Stuby i skeletony (czym sa i do czego sluza)
- IDL (co to jest i do czego sluzy)
- Umiejetnosc definiowania prostych interfejsow w IDL
- IIOP (co to jest i do czego sluzy)
- ORB (co to jest i do czego sluzy)
- Jak przebiega wywolanie operacji w CORBA
- Problem kompatybilnosci ORB-ow
| ćwiczenie poprzednie | powrót | ćwiczenie następne |
|