(12kB) (1kB)

Ćwiczenie I - Sockety

Wymagania praktyczne

  • Praca w systemie UNIX (Solaris)
  • podstawy programowania w języku JAVA (edycja, kompilacja kodu, dziedziczenie, przeładowywanie i nadpisywanie metod, polimorfizm, interfejsy, wyjątki)
  • podstawy programowania w C (edycja, kompilacja kodu, Makefile)

Znajomość teorii związanej z przedmiotem w tym

  • zagadnień sieciowych warstwy 4 (transportowej)
  • terminów:
    • IP, TCP, UDP, multicast
    • Socket, datagram

Przygotowanie do zajęć

Przebieg ćwiczenia

  • gniazda - definicja, użycie
  • TCP
    • właściwości
    • tworzenie gniazda TCP clienta i servera w C (wane funkcje i struktury)
    • tworzenie gniazda TCP clienta i servera w JAVIE (ważne klasy)
    • problem wielowątkowosci serwera i puli połączeń oczekujących (connection refused)
    • demonstracja:
      • 1 klient, 1 server (Java, C)
      • 10 watkow klienta, 1 server
    • kod serwera wielowątkowego (Java)
    • demonstracja:
      • uruchomienie (10 watkow klienta, 1 server)
  • UDP
    • własności transmisji pakietowej, transmisja multicastowa
    • tworzenie gniazda UDP clienta i servera w C (wane funkcje i struktury)
    • tworzenie gniazda UDP clienta i servera w JAVIE (wazne klasy i metody)
    • demonstracja:
      • 1 klient, 1 server (Java, C) - unicast
      • 1 klient, 2 servery - mulitcast (różne platformy)
  • problemy przy programowaniu gniazd
    • różnice programowe
    • demonstracja:
      • komunikacja między C a Java
    • komunikacja między platformami
      • Sparc, Intel Alpha - kolejność bytów
  • zadanie programistyczne dla studentów


Prezentacja

do sciagniecia



start / prywatnie / inf. dla studentów / praca naukowa / cv / kontakt